Oignies-en-Thierache - Reisverslag uit Oignies-en-Thiérache, België van Petra Koomen - WaarBenJij.nu Oignies-en-Thierache - Reisverslag uit Oignies-en-Thiérache, België van Petra Koomen - WaarBenJij.nu

Oignies-en-Thierache

Blijf op de hoogte en volg Petra

13 April 2023 | België, Oignies-en-Thiérache

Achteraf viel het gister alles mee in het hotel. Er kwamen 35 natuurgidsen binnen voor een aperitief en ik raakte aan de praat met een Brits echtpaar, Nigel en Sylvia uit de plaats Rugby, die hun chalet kwamen opknappen. Door Covid en de Brexit zijn ze er 4 jaar niet geweest. Ze willen het nu na 30 jaar gaan verkopen. Mede door de Brexit omdat ze nog maar 90 dagen vrij reizen per jaar hebben.

Ik heb met ze gedineerd en vanmorgen ontbeten. De moeder van Sylvia is Nederlandse en leerde haar vader kennen vlak na de bevrijding. Hij was officier. De tante van Sylvia raakte aan een Canadees. Binnenkort gaan ze naar Canada voor een weerzien met haar 3 nichten na 56 jaar!

Het eten smaakte erg goed dus ik ben toch iets positiever geworden over het hotel. Maar de gastheer hing letterlijk aan de tap toen het keukenwerk erop zat. Een inhaalslag dus.

Vandaag fris maar droog. Een eenzame dag met eerst een klim door de modder en daarna een klim van 10 km over een fietspad door het bos. Zwaar! Ik kwam niemand tegen behalve die 35 natuurgidsen.

Na zes uur en 18 km arriveerde ik in Oignies-en-Thierache. Het enige beschikbare onderkomen hier is een camping. Ik had een telefoonnummer en er werd zowaar opgenomen. Julien zou er binnen 10 minuten zijn maar dat werd drie kwartier. Maar wel een leuke Peer, beetje een hippie.

Ik kreeg een Pipowagen met alles erop en eraan voor 25 euro p nacht. Gisteravond waren er 4 Nederlanders onderweg naar Rome. Maar zo zij het. Alle restaurants zijn weer 'fermé' en Ik ben naar de dorpswinkel gegaan en heb pasta gekookt. Nu genieten van de rust en morgen weer zo'n klim nu naar Rocroi, waar de Via Monastica ophoudt en overgaat in de Via Campaniensis richting Vezelay. Dan heb ik er 60 km op zitten!


  • 13 April 2023 - 22:42

    Agaath:

    Dag Petra,

    ik geniet van je verhalen, vooral van je droge humor! Je ziet de verscheidenheid van mensen wel heel goed op je wandel reis.

    Succes morgen. Groetjes,

    Agaath


  • 14 April 2023 - 07:53

    Carina :

    Wat maak je toch veel mee zo én wat een verhalen ook van anderen. Leuk! Véél succes vandaag!


  • 14 April 2023 - 09:47

    AnsS:

    Hoi Petra, ik krijg je verhalen altijd op mijn werkmail/telefoon, weet ook niet waarom, dus kan ze straks een tijdje niet lezen, want ik neem dat ding niet mee op vakantie, maar we hebben de app nog[e-1f600]


  • 14 April 2023 - 21:44

    Ans:

    Wat een bijzondere ontmoetingen. Er komt vast nog wel een viaviavia en 3 vragen verder, bekende langs in je wandeling. Je wandelvriendennetwerk wordt zo mooi en bijzonder uitgebreid. Ultrea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 20 Sept. 2015
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 103603

Voorgaande reizen:

01 April 2024 - 10 Juni 2024

In 60 dagen naar Rome

19 April 2022 - 23 April 2023

Onderweg naar Rome

23 Mei 2020 - 28 Mei 2020

Groot-Frieslandpad

26 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Jacobsweg Nieumeghen

21 September 2015 - 26 September 2015

Jabikspaad

Landen bezocht: