Bazancourt - Reisverslag uit Boult-sur-Suippe, Frankrijk van Petra Koomen - WaarBenJij.nu Bazancourt - Reisverslag uit Boult-sur-Suippe, Frankrijk van Petra Koomen - WaarBenJij.nu

Bazancourt

Blijf op de hoogte en volg Petra

18 April 2023 | Frankrijk, Boult-sur-Suippe

De gemeentelijke herberg is erg netjes en lekker warm met vele elektrische kacheltjes. Er zijn 4 stapelbedden. Helaas snurkt de Haagse Mart zo luid dat ik midden in de nacht mijn matras naar de keuken sleep. Arme Ab!

De volgende morgen ontbijten we in hetzelfde restaurant en slaan voldoende eten en drinken in voor de lange dag naar Bazancourt die voor ons ligt. Met 'we' bedoel ik Ab, Mart is reeds lang vertrokken. Het is prachtig zonnig weer en met de noordenwind in de rug lopen we eindeloze kilometers door koolzaadvelden. Er liggen 3 dorpjes langs deze weg, allen met een kerk en Mairie, maar geen winkels.

In het plaatsje Saint-Loup-en -Champagne staat er een dame voor haar huis naar ons te wenken of we soms koffie willen drinken. Er hangt een schelp aan het hek en ze is één van die particulieren die ook onderdak verschaft. Sofia heet ze en ze is een weduwe van 73 jaar oud. We krijgen koffie, koffiebroodjes en zelfgemaakte kersenlikeur. Ik kan ook knap naar de wc. Dit zijn de pareltjes onderweg. Als Ab haar geld wil geven is ze beledigd. De vorige avond hebben er twee Belgische dames gelogeerd. Maar de meesten die onderweg zijn, zijn Nederlanders, aldus Sofia.

We willen liever niet meer met Mart in één ruimte slapen en ik vind een Gite die 2 km van de route af ligt. Na 26 eindeloze kilometers komen we aan in het plaatsje Boult-sur-Suippe. Het onderkomen is zeer luxe en kost 70 euro maar met ieder een kamer is dat het meer dan waard. Van de eigenaar krijg ik de complimenten dat ik zo goed Frans spreek!

Nu lekker de kleren wassen en niets meer doen. Morgen aankomst in Reims. Dan ga ik Ab loslaten. Hij zit erg met de Franse taal en ik heb geholpen met de onderkomens maar nu moet ie het zelf zien te redden... ook dat is de camino, ontmoeten en weer loslaten.


  • 18 April 2023 - 21:28

    Agaath:

    Dag Petra,

    Het was dus een zonnige dag in alle opzichten.

    Morgen laatste wandel dag? Veel succes!

    lieve groet,

    Agaath


  • 18 April 2023 - 21:44

    Petra:

    Dag Agaath ik heb nog 3 dagen over dus loop gewoon door. Ik neem wel een verdiende rustdag op donderdag 20 april.


  • 18 April 2023 - 21:58

    Ans:

    Op naar de BUBBELS in Reims, proost en welverdiend.

    Groetjes Ans.


  • 19 April 2023 - 22:24

    Thea En Jaap:

    Je reisverslagen tot zover trouw gevolgd en er van genoten, We hopen dat het genieten ook voor jou geld. Tussen de regels door blijkt nl. dat het regelmatig ook wel afzien is. Respect. Nog veel plezier de komende dagen en wel thuis.


  • 20 April 2023 - 09:30

    Ans:

    HOi, ik lees net het verslag van Ab, leuk om jullie samen te volgen, al waaieren jullie ieder een kant op vandaag!@

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 20 Sept. 2015
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 102088

Voorgaande reizen:

01 April 2024 - 10 Juni 2024

In 60 dagen naar Rome

19 April 2022 - 23 April 2023

Onderweg naar Rome

23 Mei 2020 - 28 Mei 2020

Groot-Frieslandpad

26 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Jacobsweg Nieumeghen

21 September 2015 - 26 September 2015

Jabikspaad

Landen bezocht: