Vierves-sur-Vieron - Reisverslag uit Vierves-sur-Viroin, België van Petra Koomen - WaarBenJij.nu Vierves-sur-Vieron - Reisverslag uit Vierves-sur-Viroin, België van Petra Koomen - WaarBenJij.nu

Vierves-sur-Vieron

Blijf op de hoogte en volg Petra

12 April 2023 | België, Vierves-sur-Viroin

Afgelopen nacht is er heel veel regen gevallen. Ik hoorde het tekeergaan. Maar vanmorgen leek het mee te vallen. Het ontbijt met Claire en Jean Michel was aangenaam. Ze hebben 3 jaar geleden deze B&B gekocht nadat die afgebrand was. In feite kochten ze alleen de grond. Maar na 3 jaar is er een paleisje gemaakt met 5 kamers. Helaas loopt het niet zo goed. Mensen willen liever een huisje voor een week. Maar het echtpaar is reeds gepensioneerd dus ze hoeven er niet van te leven. 

Claire praat heel veel en wilde graag haar tuin laten zien. Een kilometer diep liggend aan de Maas. Helaas is het weer hard gaan regenen.

Om 9.30 uur ging ik eindelijk op weg goed ingepakt met de poncho om. In Hierges werd het weer droog. In dit authentieke plaatsje is een kasteel en een oude kerk. En een herberg maar alles is dicht. Toen ik het plaatsje uit liep zag ik zowaar weer een Jacobsschelp en liep ik naar boven de heuvels in. Een meevaller. De tekens zijn terug! 

Maar het was er steil en glad en op een gegeven moment moest ik onderlangs verder wegens werkzaamheden, er werden bomen omgezaagd.

Zodoende werd de dagetappe 6 km korter. In Treignes wilde ik lekker gaan eten maar wederom waren alle restaurants gesloten. Een ezelfarm had wel koffie voor me. Daar heb ik lang gezeten en mooie gesprekken gevoerd met de ezelhoedster en een bezoekster uit Brussel. De zes ezels zijn er voor kinderen en dementerende ouderen. Ze bleven dan ook stokstijf staan en waren inderdaad zeer rustgevend.

Vervolgens was het nog maar 4 km naar het eindpunt van vandaag, Vierves-sur-Vieron. Het pad voerde mooi door de heuvels maar het begon te hagelen. Om 14.30 uur kwam ik reeds aan in het hotelletje voor slechts 25 euro per nacht. Maar het is dan ook het meest aftandse hotel dat ik ooit heb meegemaakt. Met de meest aftandse gastheer en gastvrouw

Nu de tijd zien te doden met de plaatselijke alcoholisten..

Morgen ook een korte etappe van maar 13 km. Echter alles bergopwaarts, 500 meter klimmen. Voor vandaag was 14 km ook meer dan genoeg met 9 kilo op de rug door weer en wind.


  • 13 April 2023 - 10:06

    Ans:

    Wat een mooie omgeving, groen vooral. Van de regen in drup, ook met je logeeradresjes.

    De een is wat luxer dan de ander. Leuk zo'n mix te hebben. Proost met de drinkerbroeders!


  • 13 April 2023 - 10:37

    Agaath:

    Dag Petra,

    Wat stoer van je om naar Rome te lopen. Ik wens je veel succes en hopelijk wordt het weer wat beter.

    Groetjes, Agaath


  • 13 April 2023 - 12:47

    Ada:

    Leuk om te lezen hoe je weer onderweg bent.. Elke keer vind je ook weer ergens het meest beroerde onderkomen ooit!


  • 13 April 2023 - 13:01

    Anka:

    Ik zie het al helemaal voor me, mooi anzitte met de locals[e-1f602][e-1f37a][e-1f37a]. Mooie omgeving, maar zo jammer van het weer. Hier ook nog steeds bar en boos. We zijn hier nu 11 dagen, maar zijn, behalve voor boodschappen, nog nergens naartoe geweest. Ongezellig!

    Hopelijk heb je vandaag beter weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 20 Sept. 2015
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 103639

Voorgaande reizen:

01 April 2024 - 10 Juni 2024

In 60 dagen naar Rome

19 April 2022 - 23 April 2023

Onderweg naar Rome

23 Mei 2020 - 28 Mei 2020

Groot-Frieslandpad

26 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Jacobsweg Nieumeghen

21 September 2015 - 26 September 2015

Jabikspaad

Landen bezocht: