Aubrives - Reisverslag uit Aubrives, Frankrijk van Petra Koomen - WaarBenJij.nu Aubrives - Reisverslag uit Aubrives, Frankrijk van Petra Koomen - WaarBenJij.nu

Aubrives

Blijf op de hoogte en volg Petra

11 April 2023 | Frankrijk, Aubrives

Vanaf vandaag ben ik weer onderweg naar Rome. Vorig jaar geëindigd in Givet, vandaag weer gestart in Givet. Het doel deze keer is Epernay voorbij Reims. 200 km in 12 dagen.

Gistermorgen ben ik vertrokken naar Eijsden alwaar ik oud onderwijzer Ton Frijns en zijn vrouw Hanny heb bezocht. S'avonds heb ik in Maastricht oud pastoor Harrie van Onna geïnterviewd. Dit interview is bestemd voor Oud Wervershoof. Harrie heeft in 1964 zijn 1e Heilige Mis in de Werenfriduskerk gedaan. Daarna ging hij als missionaris naar Kenia. Hij is inmiddels 86 jaar oud.

Best wel een drukke dag dus en mijn overnachtingsadres van Vrienden op de Fiets was in Maastricht bij ene Jan Sneeboer. Daar moest ik nog aan de wijn. De loodgieters Sneeboer uit Wervershoof zijn zijn achterneven. Hij bleek een schilderij van de Molen van Wervershoof op zolder te hebben staan. Ooit geschilderd in 1952 door Gerrit van Zwieten die toen in Wervershoof woonde.. Toeval?

Door het gekwebbel van Jan bij het ontbijt vanmorgen miste ik de trein van Maastricht naar Dinant van 8.48 uur op 1 minuut en kon dus een uur wachten. Na 2x overstappen in Luik en Namur kwam ik om 12.22 uur aan in Dinant..Het OV in België is bijna gratis en bij elke overstap werd ik gecontroleerd door een vriendelijke conductrice. De treinen zijn ook heel netjes en rijden op tijd. Er zit op de stations zelfs nog een persoon achter het loket die je te woord staat. Ze mogen in Wallonië dan 20 jaar achterlopen het voelt wel erg prettig allemaal.

De bus van Dinant naar Givet kostte ook maar 3,5 euro en ik kon gewoon met cash betalen.

Rond 14.00 was ik eindelijk op de plaats vanbestemming en het was koud en er stond veel (tegen)wind. De 1e etappe naar Aubrives ging bijna alles langs de snelweg en er staan nergens caminotekens meer. Welkom in Frankrijk.

Na ongeveer 8 km kwam ik aan in Aubrives. De Chambre D'hote die ik had gereserveerd is fantastisch. Niet goedkoop maar wel lekker warm met een gastvrouw die NL spreekt. Ik kan een pizza mee-eten.

Maar dat beloofd wat voor de komende dagen. Regen, geen andere pelgrims onderweg, geen bewegwijzering en alles tegenwind.. Lang leve de Via Monastica naar Rocroi.


  • 11 April 2023 - 21:07

    Jeanne Peeters:


  • 11 April 2023 - 21:08

    Joke:

    Succes Petra en alles komt altijd goed![e-1f618]


  • 11 April 2023 - 22:00

    Angelique :

    Heel veel succes en wandelplezier Petra! Ik kijk weer uit naar je verslagen! [e-1f618]


  • 11 April 2023 - 22:18

    Ans:

    Dit is al een verrassend verslag, hoeveel toeval kun je hebben.

    Goeie reis en mooie kilometers. We duimen voor fijn wandelweer.

    Je gaat een prima richting in, De Champagne streek, Bon Voyage!


  • 12 April 2023 - 10:47

    Anka:

    Meid, wat n verhaal weer. Sorry ik was ff vergeten dat je nu al onderweg bent. Gelukkig hoef je met deze slechte (weers)omstandigheden niet zulke giga afstanden af te leggen per dag[e-1f604]. Ben reuze benieuwd naar het vervolg. Zet m op (en ik hoop niet de paraplu). Salut, Anka


  • 12 April 2023 - 11:04

    Carina:

    Wat een reis alweer! En dat is nog maar dag 1!

    En dat terwijl je nog maar 8 km hebt gelopen, we hebben nog 192 km tegoed gelukkig.

    Veel succes en ik hoop voor je dat de rest van de reis voor de wind gaat, dus geen regen, wel meerdere pelgrims, mooie ontmoetingen en adressen.

    Ik vind het zo wie zo stoer! Veel plezier!


  • 12 April 2023 - 21:58

    Annie:

    Leuk je verhalen weer te lezen over je belevenissen. Veel plezier, mooie momenten en mooie ontmoetingen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 20 Sept. 2015
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 103644

Voorgaande reizen:

01 April 2024 - 10 Juni 2024

In 60 dagen naar Rome

19 April 2022 - 23 April 2023

Onderweg naar Rome

23 Mei 2020 - 28 Mei 2020

Groot-Frieslandpad

26 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Jacobsweg Nieumeghen

21 September 2015 - 26 September 2015

Jabikspaad

Landen bezocht: