Dinant - Reisverslag uit Dinant, België van Petra Koomen - WaarBenJij.nu Dinant - Reisverslag uit Dinant, België van Petra Koomen - WaarBenJij.nu

Dinant

Blijf op de hoogte en volg Petra

29 April 2022 | België, Dinant

Na een heerlijke nacht in de Chambre D'hote ging ik vanmorgen vroeg naar de tuinen van Annevoie. Een soort van Versailles in het klein. Ik was de eerste bezoeker om 9.30 uur en binnen het uur had ik het rondje gelopen. Mooi, maar niet bijzonder spectaculair. Daarna afscheid genomen van gastheer Paul van d'Orivage. Zijn gastenverblijf is zo stijlvol en met liefde aangekleed, het was het geld meer dan waard.

Vervolgens ging het weer langs de rechteroever van de Maas. Zo ineens was er een wegversperring. Ik zou aan de linkeroever verder moeten maar daar loopt het pad vlak langs de snelweg. Toch stiekem de versperring genegeerd en het ging goed totdat ik vlak voor Dinant op de asfaltwagens stuitte. Wat te doen. 5 km teruglopen of door een rioolbuis onder het spoor door kruipen? Dat laatste gedaan en ik kwam gelukkig zonder ongelukken aan de andere kant op de snelweg terecht. Niet echt een prettige wandeling vandaag!

Toen ik eindelijk bij de brouwerij van Leffe aankwam bleek die gesloten voor bezoek. Verder is Dinant erg toeristisch. Mijn backpackershotel lag nog eens 3 km buiten de stad. Ik was echt gaar en eisde me dood voor wat ik daar zou aantreffen. Maar wat schetst mijn verbazing: een Pelgrim! Uit Nederland. Tom uit Tilburg die al 4 weken onderweg is en helemaal tot Santiago wil gaan. Wat een gezelligheid en wat een verhalen. Hij liep al die tijd precies een dag achter me en heeft ook bij de meeste zelfde onderkomens geslapen. Ook bij de Molen!

Gelukkig zijn we hier slechts met zijn tweetjes in een ruimte met 3 stapelbedden. Er kwamen nog twee anderen maar die keken het aan en zijn weer vertrokken. Ik blijf hier dus 2 nachten. Het is redelijk schoon.

Zo zie je maar. Elke dag is er wel een hoogtepunt. Of het is de gastvrouw of gastheer, het onderkomen, de natuur of het weer. Vandaag is het de eerste mede pelgrim. Elke dag kent zijn geluksmoment.

Morgen helaas de laatste wandeldag maar mn benen zijn aan rust toe. Ik zit al boven de 200 km! In 10 dagen.


  • 29 April 2022 - 20:21

    Anka:

    Oh, wat had ik je graag door de rioolbuis zien kruipen! Wat n dag weer, maar zo leuk voor je dat je Tom hebt ontmoet. Dat wordt flink babbelen vanavond. Morgen succes met de laatste loodjes.
    Salut

  • 29 April 2022 - 21:38

    Petra Koomen:

    Nog even een naschrift. Later kwamen er nog 2 Nederlandse pelgrims, 2 vrouwen. Maar ook nog 3 mannen EN een stel met 2 hondjes. Gelukkig liggen die in een kamer apart en de 2 vrouwen ook. Maar die hondjes gaan er lekker te keer. Kortom volle bak ik ben benieuwd hoe de nacht gaat zijn..

  • 29 April 2022 - 21:48

    Marjon:

    Wat een uitdagingen weer... ik geef het je te doen... Veel wandelplezier nog morgen! Groetjes.

  • 29 April 2022 - 23:07

    Ans:

    Hoi, wat een mooie wandeling door de tuinen. En pelgrims ontmoeten, dat is natuurlijk echt heel leuk. Geniet van je laatste wandeldagen op deze tocht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 20 Sept. 2015
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 103647

Voorgaande reizen:

01 April 2024 - 10 Juni 2024

In 60 dagen naar Rome

19 April 2022 - 23 April 2023

Onderweg naar Rome

23 Mei 2020 - 28 Mei 2020

Groot-Frieslandpad

26 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Jacobsweg Nieumeghen

21 September 2015 - 26 September 2015

Jabikspaad

Landen bezocht: