Annevoie - Reisverslag uit Annevoie-Rouillon, België van Petra Koomen - WaarBenJij.nu Annevoie - Reisverslag uit Annevoie-Rouillon, België van Petra Koomen - WaarBenJij.nu

Annevoie

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 April 2022 | België, Annevoie-Rouillon

Vanmorgen nam ik de tijd in het prachtige huis van Annemarie Bombaerts. Meer dan 10 euro mocht ik niet betalen voor de geweldige overnachting inclusief ontbijt, lunchpakket en koffie. Annemarie is ook een weduwe op leeftijd met een groot hart.

Voor de komende 2 nachten wilde ik graag in de Abdij van Leffe slapen maar ik kreeg een mail dat ze "complet" zijn. Uiteindelijk heb ik in Dinant voor 2 nachten een backpackershotel geboekt voor 24 euro per nacht. Met zijn 6en op een kamer. Uitdaging!

Waarom 2 nachten? Omdat er in Dinant een goede treinverbinding naar Amsterdam is. Morgen kom ik er aan en zaterdag kan ik dan zonder rugzak de 25 km naar Givet wandelen. Vanaf Givet gaat er 4 x per dag een bus terug naar Dinant en zondagmorgen wil ik dan vroeg met de trein terug naar huis. Het is OF tot Givet OF tot Rocroi maar dan kom je alleen heel ingewikkeld thuis omdat daar geen OV is. Kortom dat bewaar ik voor een volgende keer als ik wil doorstoten tot Reims.

Vandaag ging het "slechts" 20 km langs de rechteroever van de Maas. Toen ik bij de eerste plaats langs deze etappe aan kwam, Wepion, raakte ik aan de praat met twee aardige dames die een foto van me wilden nemen. Daarna gingen we samen ijs eten. Hun namen ben ik vergeten. Ik meende alle tijd te hebben en er bleek een aardbeimuseum in dit plaatsje te zijn.

Hier kreeg ik voor 5 euro een privé rondleiding van wederom een lieve dame. Deze streek in Wallonie stond bekend om zijn aardbeienteelt, nu is dat nog 10% van heel België. Langs de Maas tussen Namur en Dinant staan rond de 450 villa's (kastelen) daterend uit het begin van de vorige eeuw. Sommigen nog in originele staat, anderen verbouwd maar met nog originele details. Er staan er ook een paar te koop! Al met al toch een erg afwisselende wandeling.

Ondertussen was het al 14.00 uur en moest ik nog 10 km naar Annevoie, waar ik een dure Chambre D'hote had geboekt. Het was best zwaar en ook warm, de lange wandeldagen beginnen hun tol te eisen. Ik kwam pas om 17.30 uur aan maar de kamer is werkelijk fantastisch! Kost wat maar dan heb je ook wat.

Morgenochtend wil ik eerst een bezoek brengen aan de beroemde tuinen van Annevoie, hier vlakbij. Daarna 13 km naar de slaapzaal in Dinant.

Het weer is en blijft werkelijk fantastisch!


  • 28 April 2022 - 22:00

    Marjon:

    Bijzondere dingen kom je tegen!
    Wat jammer dat het komend weekend alweer voorbij is :-( Veel wandelplezier nog de komende twee dagen.

  • 28 April 2022 - 22:17

    Jeanne:

    Wat een mooie wandeling weer! De prachtige huizen stammen nog uit het rijke industriele verleden van Wallonië denk ik. En de gastvrije mensen wonen er nog steeds.
    Je hebt echt geboft met het weer! Fijne dag morgen in de tuinen van Annevoie!
    Groetjes

  • 28 April 2022 - 23:53

    Ans:

    Wat een mooie route en wandeling. Je neemt ook alle tijd voor alles, geweldig! Nog veel plezier en geniet van alle kilometers. Groetjes Ans

  • 29 April 2022 - 14:04

    Anka:

    Meid, wat n leuke vrrhalen weer, ik liep wat achter met lezen, had n logée. Prachtige foto's en dat weer, zo lekker zonnig en hier blijft t maar afzien in de koude noordenwind, die in Friesland altijd wel effies harder lijkt te waaien.

  • 29 April 2022 - 18:36

    Agaath Blous:

    Dag Petra,
    Wat zul je zondag voldaan terugkijken op deze prachtige tocht. Aan je outfit te zien heb je heel goed weer, wij lopen hier nog met truien aan.Ik wens je nog heel goede laatste dagen en alvast een goed welkom thuis.
    Groetjes,
    Agaath

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 20 Sept. 2015
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 103775

Voorgaande reizen:

01 April 2024 - 10 Juni 2024

In 60 dagen naar Rome

19 April 2022 - 23 April 2023

Onderweg naar Rome

23 Mei 2020 - 28 Mei 2020

Groot-Frieslandpad

26 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Jacobsweg Nieumeghen

21 September 2015 - 26 September 2015

Jabikspaad

Landen bezocht: