Luik - Reisverslag uit Luik, België van Petra Koomen - WaarBenJij.nu Luik - Reisverslag uit Luik, België van Petra Koomen - WaarBenJij.nu

Luik

Blijf op de hoogte en volg Petra

22 April 2022 | België, Luik

Allereerst excuus voor de 4 mails van de vorige blog. De vernieuwde website is nog even wennen!

Op woensdag 20 april ving ik aan met het vervolg van de Jakobsweg Limburg. Eindelijk op pad! Eerst een stadswandeling gemaakt in Maastricht om vervolgens 10 km langs de oevers van de Maas naar Eijsden te wandelen. Het was al 17.30 uur toen ik in mn 2 sterren hotelletje aankwam waar ik voor 2 nachten had geboekt. 's Avonds had ik afgesproken met Ton Frijns, een oud onderwijzer waar ik 50 jaar geleden les van kreeg op de dorpsschool in Zwaagdijk. Ik wilde hem graag interviewen voor het Jaarboek, iets wat ik al heel lang in mijn hoofd had.

Het was erg leuk om samen met Ton en zijn vrouw Hannie na al die jaren herinneringen op te halen en het werd 0.00 uur dat ik in bed lag.

De volgende dag, gister dus, ging ik met de trein terug naar Roermond om samen met wordfeudvriendin Jeannie te lunchen. Deze maand spelen we exact 10 jaar samen en dat moest natuurlijk gevierd worden. We hopen op nog vele jaren!

Daarna weer met de trein terug naar Eijsden om vandaar de 5 km naar Vise te wandelen. Vise ligt in België en is een stad om snel te vergeten. De treinreis terug duurde 4 minuten en gelukkig was het bij het hotel gezellig op terras. Een biertje gedronken met de locals Jo Pierre en Jean. JP wilde nog met me doorzakken in het 'Groene Cafeetje' maar ik ging wijselijk naar mn kamer.

Vandaag 20 km van Vise naar Luik gelopen. Eigenlijk ben ik nu pas echt op weg. De route was pittig maar mooi door bos en over heuvels en dalen. Ook bijzonder goed aangegeven bij het overdrevene af. Mn adres van Vrienden op de Fiets ligt in een buitenwijk van Luik en een uur van de route af. Ook deze stad is smerig en alle wegen zijn opgebroken wegens werkzaamheden. Wat is Nederland dan schoon en geordend vergeleken bij België!

Gelukkig ligt het adres in een rustige straat met een heerlijke tuin. Ik verblijf hier ook 2 nachten omdat in de volgende stad Esneux alles gesloten is vanwege overstromingen. Dat wordt weer treinen dus!

Ik mag hier alles zelf pakken en kon zowaar een was draaien. Verder op rust na 5 drukke dagen met veel gezelschap.

Verzonden vanaf mijn Galaxy


  • 22 April 2022 - 18:00

    Carina :

    Leuk om zo weer met je mee te wandelen! Geniet van je avonturen. Véél wandel én trein plezier

  • 22 April 2022 - 18:07

    Jeanne :

    Petra, leuk om mijn foto al in de galerij te zien. Nu kun je van de rust van de camino gaan genieten, maar ook zeker weer van de bijzondere ontmoetingen!
    Groetjes Jeanne

  • 22 April 2022 - 18:11

    Anka:

    Esneux, daar ben ik 40 jaar geleden of zo een week geweest met mn moeder en tante. Ik reed met de caravan en in Luik reed ik fout, een eenrichtingsweg van de verkeerde kant in, vreselijk. Gelukkig ging iedereen aan de kant, achteruitrijden had ik niet gekund. Wel mooie omgeving daar.
    Salut

  • 22 April 2022 - 18:47

    Petra Koomen:

    Wat een nachtmerrie Anka!

  • 22 April 2022 - 18:49

    Marian :

    Mooie foto's Petra! Veel plezier nog tijdens je wandelreis.

  • 22 April 2022 - 19:48

    Joke:

    Nou Peet, ik had er 8van je!

  • 23 April 2022 - 06:15

    Marjon:

    Leuk om te lezen. Nog even wat dagen doorgeorganiseerd dus, en nu de rust en stilte in. Wat een prachtige tuin/terras. Wandelze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 20 Sept. 2015
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 103654

Voorgaande reizen:

01 April 2024 - 10 Juni 2024

In 60 dagen naar Rome

19 April 2022 - 23 April 2023

Onderweg naar Rome

23 Mei 2020 - 28 Mei 2020

Groot-Frieslandpad

26 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Jacobsweg Nieumeghen

21 September 2015 - 26 September 2015

Jabikspaad

Landen bezocht: