Bonn - Reisverslag uit Bonn, Duitsland van Petra Koomen - WaarBenJij.nu Bonn - Reisverslag uit Bonn, Duitsland van Petra Koomen - WaarBenJij.nu

Bonn

Blijf op de hoogte en volg Petra

21 April 2022 | Duitsland, Bonn

Op 1e Paasdag vertrok ik per trein vanaf Hoogkarspel om mijn pelgrimsvrienden Jorg en Marlies in Oberwinter te bezoeken. Dat de DB niet zo punktlich is wist ik van eerdere treinreizen, maar helaas is het in die 2 jaar Corona niet verbeterd. Met veel vertraging kwam ik pas om 16.30 uur aan in Bonn waar ik werd opgehaald.

Het was een prachtig en intensief weerzien. Jorg is inmiddels 75 jaar en werkt nog steeds 2 dagen in een ziekenhuis. De afgelopen jaren heeft hij gepelgrimeerd op de Via Francigena, de weg die ik over 2 jaar wil gaan.

Ze hadden een compleet programma voor me samengesteld en ik mocht niets betalen. Bonn is de voormalige hoofdstad van Duitsland en is redelijk gespaard gebleven in WO II waardoor er nog mooie oude gebouwen staan. Beethoven is er geboren en getogen. Op 2e Paasdag bezochten we het Beethovenmuseum en beklommen een van de 7 bergen rondom Bonn met als beloning een prachtig uitzicht en heerlijk eten. Dinsdag brachten we een bezoek aan Remagen waar in WO II de slag om Remagen heeft plaatsgevonden. Uiteraard met een bezoek aan het museum. Daarna maakten we een wandeling van 10 km rondom een vulkaanmeer bij Maria Lauch in de Eiffel. Als afsluiting s' avonds een diner aan de Rijn met vrienden van Jorg en Marlies. Helaas werden we het restaurant uit gezet omdat Jorg een klacht had ingediend over de slechte bediening. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt!

Woensdagmorgen vertrok mijn trein naar Maastricht om 9.45 uur en uiteraard met vertraging. Jorg en Marlies hebben me uitgezwaaid en ze komen me van de zomer opzoeken in Villa Mariposa. Ik moest 4 x overstappen met elke keer slechts een minuut tijd vanwege de vertragingen. Horror!

Wat is er gebeurd met de Duitse Punktlichkeit en Hoffentlichkeit?


  • 21 April 2022 - 12:31

    Agaath Blous:

    Je bent niet de enige met klachten over de Duitse Spoorwegen. Zoon Frank had er ook mee te maken. Verder hoor ik heel leuke dingen, vooral over de vrienden.
    Succes!
    Groetjes, Agaath

  • 21 April 2022 - 13:38

    Anka:

    Hoi Petra, wat n leuk verslag weer. Ik had graag willen zien hoe jullie het reataurant moesten verlaten

  • 21 April 2022 - 15:00

    Jeanne Peeters:

    Heb weer met plezier je verslag gelezen. Na onze gezellige ontmoeting in Roermond, wist ik natuurlijk al een en ander. We gaan ons vast weer zien . We wensen je nog een fijne verdere reis! Groetjes Piet en Jeanne!

  • 21 April 2022 - 18:31

    Joke:

    Ha die Peet! Nou, het leven is gelukkig niet saai! Blijf je volgen! :)

  • 21 April 2022 - 23:07

    Annie:

    Superleuk weer om je belevenissen te lezen, Pé.
    Vooral die van het restaurant, haha.

  • 22 April 2022 - 13:51

    Ada:

    Hoi Petra,

    Mijn vakantie begint met het lezen over jouw vakantie. Ik moet binnenkort ook weer in Duitsland met de trein...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 20 Sept. 2015
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 103737

Voorgaande reizen:

01 April 2024 - 10 Juni 2024

In 60 dagen naar Rome

19 April 2022 - 23 April 2023

Onderweg naar Rome

23 Mei 2020 - 28 Mei 2020

Groot-Frieslandpad

26 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Jacobsweg Nieumeghen

21 September 2015 - 26 September 2015

Jabikspaad

Landen bezocht: