Lalobbe - Reisverslag uit Lalobbe, Frankrijk van Petra Koomen - WaarBenJij.nu Lalobbe - Reisverslag uit Lalobbe, Frankrijk van Petra Koomen - WaarBenJij.nu

Lalobbe

Blijf op de hoogte en volg Petra

16 April 2023 | Frankrijk, Lalobbe

Na een goede nachtrust ontbijten we vanmorgen bij Luce. Zij is een soort kruidendokter die er lichtelijk complottheorieën op na houdt maar bovenal een schat. We krijgen ook nog brood mee voor onderweg. Want het is zondag en veel zal er niet open zijn.

De route geeft aan 18 km maar meestal is dat 30% meer. We lopen eerst weer terug naar de officiële route via Aubigney-les-Pothees. Daar bij de kerk komt er een autootje aanrijden met enthousiast getoeter. Luce! Die naar een mis in het karmelietenklooster gaat.

Het is ontzettend koud en grijs vandaag, maar wel droog gelukkig. Onze route voert over slingerwegen en langs verlaten boerenplaatsen en uitgestorven dorpjes. Het is af en toe erg modderig en het is weer zigzaggen geblazen. Op een gegeven moment lopen we een paar km door een geul met aan weerskanten prikkeldraad. Het is allemaal niet zonder gevaar en ik ben wel blij met Ab die op elke kruising op me wacht. En dan die honden.. overal zijn ze gewoon buiten gezet en ze blaffen tot ze schor zijn. Ab is al eens aangevallen door een hond en heeft nu een speciaal mes bij zich.

Na 15 km komen we rond 1400 uur aan in een grote plaats, Signey-l'Abbaye. De grote Carrefour is zondagmiddag gesloten. En dan ben ik ben Ab kwijt en zie hem nergens meer. Na een paar rondjes lopen word ik koud en vind een restaurant dat warempel geopend is! Ze hebben soep en even later zie ik Ab langslopen. De schat stond dus op me te wachten bij de Carrefour...

We zijn toch een team geworden en na te zijn doorgewarmd gaan we weer op pad. De 6 km blijken er weer 10 te zijn en Ab glijd nog uit in de modder. Pas na 26 km komen we rond 17.30 uur aan bij Ton en Karin Rolvink in Lalobbe. Ze zijn Nederlanders die hier al 30 jaar wonen. We moeten wel een kamer delen, het is te hopen dat Ab niet snurkt..

Het diner is voortreffelijk met wijn en het is heel gezellig met veel anekdotes. Vooral veel clichés over de Fransen EN tips voor de route. Morgen is er alleen een gemeentelijke herberg voorhanden. Ab en ik zitten nog wel een paar dagen aan elkaar vast.


  • 16 April 2023 - 22:30

    Agaath:

    Dag Petra,

    Wat heb je weer leuke en soms minder leuke avonturen beleefd. Ik vertelde vandaag over jou aan mijn dochter. Ze vond het geweldig wat jij doet.

    hou vol.lieve groet,

    Agaath


  • 17 April 2023 - 09:52

    Anka:

    Hoi Petra, ik liep wat achter met lezen, maar ben nu weer helemaal op de hoogte van je avonturen. Leuk dat je nu met Ab loopt, zeker omdat t daar zo uitgestorven is. Je bent idd goed aan t opbouwen met je afstanden. Jammer dat het weer niet meewerkt, het is hier in Friesland ook waardeloos, kunnen niet buiten zitten, niet varen, veel te koud, of te nat of teveel wind, bah. Nou, succes met je volgende etappe , ik kijk al weer uit naar je verslag, altijd zo leuk geschreven[e-1f604]

    Salut, Anka


  • 17 April 2023 - 10:07

    Catharina:

    Ik zie het helemaal voor me! liefs Carla


  • 17 April 2023 - 10:28

    Ans:

    Wat een mooie en vooral bijzondere ontmoetingen. Dit zijn de pareltjes onderweg! Fijn ook bij een Hollands paar te logeren, ons kent ons!

    We blijven je volgen.

    Groetjes Ans.


  • 17 April 2023 - 11:01

    AnsS:

    Mooi om te lezen Petra, na woensdag lukt dat even niet, maar dat weet je, en je bent al weer thuis voor ik thuis kom,

    Gr. Ans


  • 17 April 2023 - 20:26

    Ada:

    Hoi Petra,

    Lekker in de modder van het Franse land! Mooi dat je toch nog ergens warme soep kon scoren. Groeten aan Ab. Misschien kun je hem beter Albert noemen, op zijn Frans. Zonder t aan het eind.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 20 Sept. 2015
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 103804

Voorgaande reizen:

01 April 2024 - 10 Juni 2024

In 60 dagen naar Rome

19 April 2022 - 23 April 2023

Onderweg naar Rome

23 Mei 2020 - 28 Mei 2020

Groot-Frieslandpad

26 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Jacobsweg Nieumeghen

21 September 2015 - 26 September 2015

Jabikspaad

Landen bezocht: