Etappe 4: Deventer-Zutphen 18.4 km - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Petra Koomen - WaarBenJij.nu Etappe 4: Deventer-Zutphen 18.4 km - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Petra Koomen - WaarBenJij.nu

Etappe 4: Deventer-Zutphen 18.4 km

30 Mei 2016 | Nederland, Zutphen

Vandaag schijnt het heel slecht weer te worden. Dat zal dan niet meevallen om toch het boekje te moeten lezen. Frank heeft een gewelig ontbijt voor me gemaakt en gaat om 9.00 uur de deur uit.

Ik wacht tot 11.00 uur wanneer de Lebuinuskerk open gaat. Vandaag kan ik het me veroorloven omdat het geen lange etappe is en het niet zo warm zal zijn...

In de Grote Lebuinuskerk krijg ik een mooie stempel en steek de kaarsen op. Nu kan ik met een gerust hart op pad gaan. Het is toch erg broeierig warm en het is een vervelend stuk tot ik eindelijk Deventer uit ben. Dan kom ik bij het landgoed Epse en wordt het prachtig. Helaas de mammoetboom en het Ooyevaarsdorp niet gezien. Dat komt omdat ik constant in het boekje moet kijken. Zeker in het bos is dat lastig.

Doorweekt van het zweet kom ik over de Canadians Bridge Zutphen binnen. Bij de Sint Walburgiskerk (die precies vandaag gesloten is) drink ik een cola op terras. Niet handig want er komt een erg donkere lucht aan. Ik heb vlakbij een adres gevonden en probeer er snel heen te gaan. Helaas ik wordt overvallen door een giga onweers- en hagelbui. Niet normaal en ik kan net schuilen onder het afdak bij een kerk. Ik ben zelfs bang!

Na een half uur lijkt het minder te worden en ik ben vlakbij het adres. Gelukkig: hierna begint het noodweer opnieuw en wat ben ik blij dat ik binnen ben. Ik mag mee eten en ze zijn ook vegetarisch! Hoe mooi kan het zijn.

En wat nog mooier is: Er is TV op de kamer.

• 30 Mei 2016 - 21:03

Jeanne Peeters:

Hoi Petra,
    Vroeg me aenl af hoe je de weg zo goed kon vinden. Je hebt dus een boekje met de pelgrimsroute. Lijkt me toch moeilijk om de hoek goede weg te vinden.