Erappe 2: Zwolle-Wijhe, 22.5 km - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Petra Koomen - WaarBenJij.nu Erappe 2: Zwolle-Wijhe, 22.5 km - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Petra Koomen - WaarBenJij.nu

Erappe 2: Zwolle-Wijhe, 22.5 km

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 Mei 2016 | Nederland, Lelystad

Vandaag een lange, zware en vooral hete dag met veel afzien. Ik vertrok al veel te laat bij Eef en Henk. "Nog een koffie toe" en om 10.00 uur was ik bij de "onze Lieve Vrouwe Basiliek" waar de etappe van vandaag start. Echter de kerk ging pas om om 11.00 uur open dus ging ik proberen om alvast een adres voor vanavond in Wijhe te reserveren.

Van de zes adressen waren de eerste vijf vol vanwege een fiets 2 daagse. Gelukkig het zesde adres had plaats " maar pas na 17.30 uur aankomen hoor". Ik had al het idee dat dat toch pas na die tijd worden dus geen probleem.

Inmiddels was het al bijna 11.00 uur dus toch maar gewacht tot de kerk open ging. Gelukkig maar: ze hadden een prachtige stempel, Jacobus de Meerdere hing aan t plafond en er was een reliekschrijn. En ik kon m'n kaarsen opsteken en de toren beklimmen.

AL met al vertrok ik dus pas om 11.30 uur. De etappe van vandaag was 22.5 km. Dus ik heb vooral doorgestapt. In Windesheim op 12.7 km had ik mezelf een pauze met cola beloofd maar helaas er er was niets. Wel was er een kerk en ik wilde daar mn waterfles gaan vullen maar kwam daardoor bijna in een gereformeerde rouwstoet terecht..
Gelukkig was er vlakbij wel een benzinestation en kon ik wat inslaan voor de komende 10 km. En die waren dus lang, heet en zwaar.

Doorweekt van t zweet kom ik bij t logeeradres aan, toch al om 17.15 uur! Een prachtig oud herenhuis. Ben ik hier wel goed? Vroeg ik me af. Een rijzige nette vrouw op leeftijd doet open. Ja ik ben goed en ik ben de enige gast.

Mn schoenen moeten uit. Ik mag nergens aankomen en mag maar 1 x douchen, s'avonds of s'morgens. Alles is nog van bakeliet en in de stijl van de jaren 50. Inclusief het echtpaar dus. Maat ze is wel aardig en ik krijg een paraplu mee het stadje in. Want de voorspelde regen van vandaag zal dan toch gaan komen. En ik heb de hele bovenetage voor mezelf...

De meeste restaurants zijn vol vanwege die fiets 2 daagse en ik zie heel veel grijze stellen. In mijn eentje eet ik een pizza op terras bij de afhaal Italiaan. Geen probleem want ik ben toch te moe om te praten.

Ik krijg nog wel koffie aangeboden door mijn gastvrouw maar zie dat niet zo zitten. Dit huis kan zo het decor zijn van een Agatha Christie detective. Wel geweldig; je weet van te voren nooit waar je terecht komt. Dat maakt het pelgrimeren juist zo leuk.

Morgen logeer ik in Deventer bij Frank de vriend van Frank. Goed geregeld! En 21.5 km voor de boeg

  • 28 Mei 2016 - 21:04

    Jeanne Peeters:

    Hoi Petra,
    Goed doorgestapt vandaag, na die late start. Apart dat je bij zo'n bijzondere mensen logeert.
    Denk dat je morgen op tijd weg bent! Is trouwes ook weer een flinke tocht!
    Succes ermee en groetjes
    van Piet en Jeanne

  • 30 Mei 2016 - 14:43

    Anka:

    Beetje late reactie, maar de (duur betaalde) Wi-Fi op de camping is waardeloos. Maar ik heb het nu kunnen lezen. Ga je lang op pad? Of was het alleen een weekendtocht? Groetjes, Anka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 20 Sept. 2015
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 102240

Voorgaande reizen:

01 April 2024 - 10 Juni 2024

In 60 dagen naar Rome

19 April 2022 - 23 April 2023

Onderweg naar Rome

23 Mei 2020 - 28 Mei 2020

Groot-Frieslandpad

26 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Jacobsweg Nieumeghen

21 September 2015 - 26 September 2015

Jabikspaad

Landen bezocht: