Etappe 3: Wijhe-Deventer, 21.5 km - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Petra Koomen - WaarBenJij.nu Etappe 3: Wijhe-Deventer, 21.5 km - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Petra Koomen - WaarBenJij.nu

Etappe 3: Wijhe-Deventer, 21.5 km

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

30 Mei 2016 | Nederland, Deventer

Vanmorgen om 8.30 uur was het ontbijt en ik had toch wel interessante gesprekken met de gastvrouw. Ze was heel behulpzaam en kwam met allerlei alternatieve en mooiere routes dan in mijn boekje staan beschreven. Goedbedoeld maar om nou nog 5 km extra te gaan lopen...

De katholieke kerk is zelfs deze zondagmorgen niet open en ik vertrek rond 9.30 uur.
Het is een warme broeierige dag en er zijn veel fietsers vanwege de Cultuur fiets 2 daagse. Soms wordt ik nageroepen als "Santiagoganger".

Ik passeer de plaatsjes Olst en Terwolde en stap stevig door om op tijd bij de grote Lebuinuskerk in Deventer te zijn. Ik ben er precies om 16.00 uur echter.op zondag is de kerk niet voor publiek geopend...
Hierna ga ik naar Frank Janssen de vriend van neef Frank. Hij woont gelukkig vlakbij het centrum in een mooie flat. Ik kan hier eindelijk mn eerste wasje draaien.

Het is erg gezellig en na een borrel gaan we in de cabrio naar zn praktijk. Frank is Manueel therapeut en hij huurt zijn praktijkruimte samen met twee anderen van ene Maaike die erboven woont. Frank beweert altijd dat Maaike en ik dubbelgangers zijn in ons doen en laten dus wil ik haar graag eens ontmoeten.

We bellen aan en voor me staat een kleine vrouw van een jaar of 60 met kort haar en een bril op. Ik zie geen gelijkenis en zij ook niet... Ze zegt "Maar misschien ben jij ook een erg zelfstandige vrouw die van wandelen houdt en vegetarisch is?
Maaike doet ook Vrienden op de fiets dus als Frank niet thuis zou zijn geweest dan zou ik zomaar wel eens bij haar terecht kunnen zijn gekomen. Dat zou echt grappig zijn geweest.

We gaan eten bij de Mexicaan op de Brink maar helaas gaat het nu echt hard regenen. Toch gaan we buiten zitten omdat er binnen geen plaats is.
Het is wederom erg gezellig en we hebben hele interessante gesprekken. Ook o.a. over de "fanatiekerighoid" van de Koomentjes. Na afloop drinken we nog lekkere koffie bij Frank en om 22.00 uur gaan de luiken dicht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 20 Sept. 2015
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 101761

Voorgaande reizen:

01 April 2024 - 10 Juni 2024

In 60 dagen naar Rome

19 April 2022 - 23 April 2023

Onderweg naar Rome

23 Mei 2020 - 28 Mei 2020

Groot-Frieslandpad

26 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Jacobsweg Nieumeghen

21 September 2015 - 26 September 2015

Jabikspaad

Landen bezocht: