Dag 2, van Oberdischingen naar Schemmerberg, 20 km - Reisverslag uit Oberdischingen, Duitsland van Petra Koomen - WaarBenJij.nu Dag 2, van Oberdischingen naar Schemmerberg, 20 km - Reisverslag uit Oberdischingen, Duitsland van Petra Koomen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Dag 2, van Oberdischingen naar Schemmerberg, 20 km

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

09 Oktober 2024 | Duitsland, Oberdischingen

Op dinsdag 8 oktober kwam ik rond 17.00 uur aan in Oberdischingen voor de pelgrimsreunie die op donderdag 10 oktober zal gaan aanvangen. De ontvangst door de chef David Langer was uitermate vriendelijk. Hij moest helaas op tijd weg naar zijn gezin maar later kwam hospitalera Sylvia om te koken. Er is nog één andere gast, Karl Heinz, hij komt hier vooral voor rust na een hectische periode. Hij mediteert veel. De maaltijd was eenvoudig maar het gezelschap aangenaam.

Woensdag 9 oktober vertrok ik na een prima ontbijt en mooie gesprekken rond 9.00 uur voor de eerste etappe. Karl Heinz is een intelligente man, Sylvia laat niet het achterste van haar tong zien. Ze is 62 jaar en voor 3 weken hospitalera in deze herberg: 'Cursillo Haus St Jacobus'.

Het was een prachtige zonnige dag. Ik bezocht eerst het stadje Oberdischingen zelf en ging toen op pad. Helaas is de route nog betrekkelijk nieuw en nog niet overal goed uitgezet. Dus ik liep al snel verkeerd en dat kost tijd en energie.

Ik kwam daarna door plaatsen als Ersingen, Ristissen, Untersulmetingen en Obersulmetingen. In Ristissen dronk ik koffie bij een bakker en raakte aan de praat met Heike, een gezellige vrouw. Ze wilde me volgen! En ze vind het zo stoer dat ik helemaal alleen loop.

Elke plaats heeft een grote barokke kerk die is geopend voor publiek. Onderweg liep ik onder bomen met stoofperen en kastanjes door en kreeg zowaar een peer op m'n kop!

Het pad ging voornamelijk over asfalt met veel 'vals plat' en ik moest vaak op de navigatie kijken. Zodoende was de wandeling vermoeiend en zwaar. Ik ben lange afstanden niet meer gewend en het was ontzettend warm! Daarbij ben ik erg verkouden geworden. Precies om 15.30 uur kwam ik aan bij het station van Schemmerberg, en de trein terug naar Ehrbach vertrok om 15.34 uur. Ik had dus geluk! In Ehrbach nam ik weer de bus naar Oberdischingen en na het doen van een paar boodschappen was ik rond 17.00 uur weer 'thuis' in de herberg.

Bij de avondmaaltijd waren maar liefst 8 personen aanwezig. Karl Heinz had een paar vrienden uitgenodigd en er waren twee pelgrims die tot aan Konstanz doorlopen. Ik deed mijn best aan het gesprek deel te nemen maar door de verkoudheid stortte ik een beetje in.

Dus ik trok me snel terug op mijn kamer. Op naar de volgende etappe!


  • 10 Oktober 2024 - 16:58

    Jeanne Peeters:

    nou Petra , een zwaar dagje ! Maar je bent een doorzetter! Beterschap met je verkoudheid. Voor morgen weer een mooie dag gewenst. een dag met ontmoetingen van je oude bekenden. Geniet ervan. Groetjes Jeanne


  • 10 Oktober 2024 - 17:33

    Anka:

    Hoi Petra, wat jammer nou dat je zo verkouden bent, dat werkt niet mee voor een goede conditie. Hopelijk morgen wat beter, zeker vanwege de reünie! Sterkte en een goede wandeldag gewenst.

    Salut[e-1f377]

    Anka


  • 10 Oktober 2024 - 18:01

    Marga Koning:

    Beterschap Petra, hoop dat de verkoudheid snel weg is. Wat fijn dat het weer mooi is al is het wel warm wat je schrijft. Leuk al doe mensen die je ontmoet. Heel veel wandelplezier! Groetjes ook van Fred trouwens


  • 10 Oktober 2024 - 19:38

    Ben:

    Je doet het toch maar weer. Waar haal je de energie en moed vandaan! Ze kunnen over jou nooit zeggen dat je geen zinvol bestaan hebt gegeven aan je leven. Ik neem diep mijn hoed voor je af. Succes en natuurlijk veel plezier.


  • 11 Oktober 2024 - 09:37

    Carla:

    Hopelijk geen corona Petra, succes vandaag, gr Carla


  • 11 Oktober 2024 - 15:39

    Agaath:

    Hoi Petra,

    hopelijk kun je weer gauw met een “ gezond “ hoofd lopen.

    Ik wens je goede wandeldagen

    groetjes,

    Agaath

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
Petra

Actief sinds 20 Sept. 2015
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 118806

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2024 - 12 Oktober 2024

De Oberschwaebische Jakobsweg

01 April 2024 - 10 Juni 2024

In 60 dagen naar Rome

19 April 2022 - 23 April 2023

Onderweg naar Rome

23 Mei 2020 - 28 Mei 2020

Groot-Frieslandpad

26 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Jacobsweg Nieumeghen

21 September 2015 - 26 September 2015

Jabikspaad

Landen bezocht: