Etappe 6: Doesburg-Arnhem, 23.9 km - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Petra Koomen - WaarBenJij.nu Etappe 6: Doesburg-Arnhem, 23.9 km - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Petra Koomen - WaarBenJij.nu

Etappe 6: Doesburg-Arnhem, 23.9 km

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

01 Juni 2016 | Nederland, Arnhem

Vanmorgen werd ik wakker van harde regen op het raampje boven mn bed in het museum. Gelukkig was het om 8.00 uur weer droog maar er werd wel regen voor vandaag voorspeld.

Om 9.00 uur verlaat ik mijn mooie onderkomen en haal een stempel in het stadhuis. Dat kan hier zonder nummertje trekken: Doesburg is nog een zelfstandige gemeente. Ik loop nog een rondje door het mooie stadje en ga dan op pad.

Het gaat de eerste 4 km langs een drukke weg tot aan Ellecom. Hier ga ik naar een VVV (annex bakker, winkel, postkantoor en tuincentrum) en de eigenaar geeft de tip om in plaats van door de veluwe en over de Posbank te gaan, de fietsroute langs de autoweg te nemen. Dan kan ik zo de bus nemen als t noodweer wordt.

Bij het gehucht de Steeg (waar een standbeeld van Simon Carmiggelt en zijn vrouw staat) ga ik toch het bos in. Al bij de eerste omschrijving gaat het mis. Op een vage vijfsprong moet ik de eerste weg links nemen en dan na 200 meter een keienpad naar rechts. De weg gaat omhoog en het is erg zwaar en na een km nog steeds geen keienpad gezien. Ik ben dr klaar mee dit is geen doen en ik ga terug naar de autoweg om die helemaal af te lopen naar Arnhem.

Maar het is warm en ik ben moe en dan stopt er een bus naar Arnhem... wat zouden jullie doen? Juist ik stap in de bus en ben om 14.15 uur op Arnhem CS. Vanuit hier loop ik naar de Eusebius Kerk waar de route officieel eindigt. In de kerk hebben ze ook een stempel en ik moet echt ff bijkomen. Zit er doorheen en ben misselijk van de bus.

Later loop ik nog naar een andere kerk en toen ik ervoor stond werd ik aangesproken door een jonge vrouw. Ze zag mn schelp en vertelde dat ze april 2014 vanuit Frankrijk naar Santiago was gelopen....
Wat een bizar toeval maar we hebben elkaar toen nooit ontmoet. Op datzelfde momen komt er een bericht van een oude Santiago kennis die vraagt hoe het met me gaat. Ook toeval??

Het is enorm warm en ik loop de 3 km naar mijn logeeradres. De fam. Gerritsen die in Lutjebroek heeft gewoond. Een mooi oud huis met mooie tuin. Ik ben blij dat ik er ben en twijfel of ik morgen wel ga lopen. Arnhem is erg druk met veel autowegen en zo gaat het morgen ook naar Nijmegen. Geef mij de kleinere plaatsen maar.

Ik eet bij een Italiaan in de wijk die lekker en goedkoop is. Er eten nog twee mannen alleen maar we kijken allemaal op onze telefoon.

De regen is de hele dag uitgebleven en ik ben in zeven dagen nog geen enkele andere wandelaar tegengekomen.



  • 01 Juni 2016 - 22:09

    Jeanne Peeters:

    Hoi Petra,
    Ik heb bewondering voor je, zoals je de afgelopen dagen gelopen hebt. Gelukkig dat je af en mensen ontmoet, die jouw ervaring delen. Geeft je weer moed om vol te houden. Voor morgen wordt nog warmer weer voorspeld. Misschien is een treinreis richting Hoorn prettiger.
    Groetjes
    Jeanne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 20 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1011
Totaal aantal bezoekers 100834

Voorgaande reizen:

01 April 2024 - 10 Juni 2024

In 60 dagen naar Rome

19 April 2022 - 23 April 2023

Onderweg naar Rome

23 Mei 2020 - 28 Mei 2020

Groot-Frieslandpad

26 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Jacobsweg Nieumeghen

21 September 2015 - 26 September 2015

Jabikspaad

Landen bezocht: